Dijeta .IN

Molim vas da se prijavite ili se registrujete.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Napredna pretraga  

Vesti:

Uskoro nova rubrika "PITAJTE NUTRICIONISTU" !!!

Autor Tema: Rešenje za nadutost stomaka  (Pročitano 20324 puta)

Suza

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Ugled: 2
  • Poruke: 78
  • http://dijeta.in
    • Pogledaj profil
    • Dijeta za mršavljenje
    • Imejl
Rešenje za nadutost stomaka
« poslato: April 11, 2011, 05:07:25 pre podne »

Kako se rešiti tog ružnog osećaja?
Sačuvana
Dijeta.in

Dushica74

  • Newbie
  • *
  • Ugled: 0
  • Poruke: 43
    • Pogledaj profil
    • Imejl
Odg: Rešenje za nadutost stomaka
« Odgovor #1 poslato: April 12, 2011, 05:39:07 pre podne »

Samo što više vode i manje masnih jela je moja preporuka...
Sačuvana

Sanja_Bg

  • Newbie
  • *
  • Ugled: 0
  • Poruke: 48
    • Pogledaj profil
    • Imejl
Odg: Rešenje za nadutost stomaka
« Odgovor #2 poslato: Jun 10, 2011, 06:33:15 pre podne »

Uh, baš vam se naduo stomak! Samu sebe podsećate na trudnicu - iako znate da niste u drugom stanju. Još samo da počnu da vam ustaju u autobusu... Nadimanje stomaka može biti posledica nepravilne ishrane i vašeg stila života. Evo kako možete sprečiti da dođe do nadimanja.
Stres: kad god osetite nervozu, oseti je i vaš digestivni trakt, što može dovesti do nadimanja, zatvora ili proliva. Stres često ne možete sprečiti, ali ako imate priliku za to, kad god osetite nervozu, ispijte šolju čaja od nane. Nana odlično smiruje stomak i deluje blagotvorno na digestivni trakt.
Slatkiši: fruktoza (prirodni šećer koji se nalazi u medu, voću i bezalkoholnim pićima) može da izazove nadimanje stomaka. Naime, gornji deo digestivnog trakta može da svari samo manji deo fruktoze; ostatak nastavlja put prema crevima, gde će ovaj šećer razložiti bakterije - pri čemu se oslobađaju gasovi. Ukoliko imate osetljiv stomak, preporučljivo je da konsumirate samo jednu porciju voća, ili pola čaše soka, ili dve kašičice meda dnevno.
Proteini: ugljeni hidrati će za sebe vezati vodu (što dovodi do nadimanja), dok proteini imaju diuretičko dejstvo. Zato ne bi bilo loše da uz svaki obrok uzmete bar malo proteina da biste smanjili efekat nadimanja koji izazivaju ugljeni hidrati.
Povrće: neko povrće, kao što su brokoli, karfiol i prokelj, sadrži u sebi veliku količinu teško svarljivih vlakana, što dovodi do nadimanja stomaka. Ta vlakna su veoma korisna za organizam, međutim, ne treba preterivati sa količinom.
Soli: sigurno ste već čule da natrijum dovodi do toga da ćelije vežu vodu za sebe - što, naravno, dovodi do nadimanja stomaka. Natrijum nam je neophodan, ali treba ga uzimati samo u malim količinama; namirnice koje sadrže jako puno natrijuma jesu soja sos, pileća supa, delikatesne prerađevine od mesa i neke vrste sira.
Mlečni proizvodi: popijete, recimo, voćni jogurt i primetite da ste se "naduli"? To može da znači da je vaš stomak osetljiv na laktozu, mlečni šećer. U tom slučaju, možete ili da pređete na mlečne proizvode koji ne sadrže laktozu (pogledajte spisak sastojaka na pakovanju), ili možete pokušati da "istrenirate" svoj digestivni trakt da vari laktozu (to se radi tako što, tokom tri do četiri nedelje, konsumirate malu količinu mlečnih proizvoda nekoliko puta dnevno).
Gazirano: svaki gazirani napitak izazvaće nadimanje stomaka, to ste sigurno primetile. Plus, jedan od čestih zaslađivača u dijetalnim napicima je sorbitol - on takođe izaziva nadimanje stomaka. Osim u dijetalnim napicima, sorbitol se često nalazi i u "sugarfree" slatkišima, žvakaćim gumama i bombonama, tako da nije loša ideja proveriti spisak sastojaka pre nego što kupite neki proizvod. Umesto gaziranih napitaka, bolje je da pijete vodu, jer ćete tako, između ostalog, pospešiti izbacivanje viška natrijuma iz tela.
Vežbanje: da, da, već znate, neophodno je da vežbate. Kad se radi o nadimanju stomaka, vežbanje će vam tu pomoći jer povećava protok krvi i ubrzava proces varenja hrane - što, sa svoje strane, sprečava pojavu zatvora, koji izaziva nadimanje stomaka.
Ukoliko patite od hroničnog nadimanja, koje je praćeno bolom u stomaku i zatvorom ili prolivom, moguće je da je došlo do iritacije creva. To nije opasno stanje, ali je svakako neprijatno, pa bi valjalo da posetite lekara, koji će vam prepisati odgovarajuću terapiju. U nekim slučajevima to je povećanje konsumiranja hrane bogate vlaknima, nekad je to terapija lekovima, a nekad učenje tehnika za savladavanje stresa.
U svakom slučaju, moguće je izboriti se s nadimanjem stomaka - ne dajte da vas nadut stomak i bolovi muče. To nije nešto sa čim morate živeti.
Sačuvana
Nečisti dijamant je bolji nego običan kamen.

draganstojicevic

  • Newbie
  • *
  • Ugled: 0
  • Poruke: 18
    • Pogledaj profil
    • http://www.simptomi.rs
    • Imejl
Odg: Rešenje za nadutost stomaka
« Odgovor #3 poslato: Novembar 19, 2011, 07:09:20 pre podne »

DA budem potpuno iskren, ne bih nista dodavao na prethodni post.
Sačuvana
Dr med. Dragan Stojicevic
zdravlje u ruke